Lelystad, great Warung and butterflygarden. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Magda Schuerman - WaarBenJij.nu Lelystad, great Warung and butterflygarden. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Magda Schuerman - WaarBenJij.nu

Lelystad, great Warung and butterflygarden.

Blijf op de hoogte en volg Magda

21 Maart 2015 | Suriname, Paramaribo

Ik heb me geïnstalleerd op het voorbalkon van onze nieuwe woning sinds begin maart. Je krijgt een fotootje hiervan in bijlage, als voorsmaakje van één van mijn volgende verslagen.Ik heb er een glaasje ALOE bijgenomen(made in Korea). Erg verfrissend in het warme weer hier. ( Naar het schijnt kan je dit in Europa in Liddle ook krijgen...dus allen daarheen, het is immers officieel lente toch?)
Ik zie dat mijn vorig verslag al bijna een maand geleden gepost is. Daar zit onze intrek in de Costerstraat, 48 voor heel wat tussen: Er moest hier in deze typische Surinaamse bovenwoning nog zoooooo veel gebeuren om het een beetje leefbaar te maken. En daar ben ik dan ook heel hard mee aan de slag gegaan. Douche, toilet en badkamergedeelte en 1 slaapkamer zijn al bewoonbaar verklaard.
Ik beperk me dus bij dit "resiverslag" tot onze laaste uitstap in februari: Lelystad en zijn vlindertuin en Warung.
Veel heb ik over de vlindertuin niet te vertellen: Enkel dat het echt GENIETEN was . Ik hou dolveel van vlinders. De fotoos en video die ik hierbij hoop te posten spreken voor zichzelf!
En de Warung hoor ik je vragen. Warung is de Indonesische naam voor Restaurantje/take away. En daarvan staat er iets voor Lelystad vanuit Paramaribo een heel leuk exemplaar waar we zalige Birkat hebben gegeten. Dit is een ware Javaanse hotsepot die in palmbladen wordt geserveerd en die je met je vingeren dient op te eten. Hiervan volgt ook nog een fotootje.
Dit Lelystad uitstapje deden we dus eind februari op bevreidingsdag. In de eerste week van maart viel nog eht Indische Pagwa of kleuerenfeets. Hierover post ik volgende keer een reisverhaal. Na Pagwa was het enkel nog werken en poetsen. Maar enkele foto's als ons huisje wat verder klaar is stuur ik jullie ook nog een ven de volgende keren.
Tot gauw.

  • 22 Maart 2015 - 08:15

    Wim:

    Bedankt voor het reisverslag en de foto'.

  • 22 Maart 2015 - 12:02

    Guillaume:

    Leuke verslagen en foto's. Ik neem aan dat je Lelydorp bedoelt in dit verslag hé?

  • 22 Maart 2015 - 22:54

    Devolder Heidi:

    fijn nog eens van je te horen.
    Weeral een stapje verder nu jullie ingetrokken zijn in jullie nieuwe woning.
    Groetjes aan Roy
    Heidi en MArnix

  • 15 April 2015 - 08:54

    Roy:

    I found your blog again, after losing the link for a while. Now I can read about a fascinating country, and get a Nederlands lesson at the same time. Thanks a lot, I'm looking forward to your next post.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Magda

Dit nieuwe badmatje maakt me helemaal blij! :-)

Actief sinds 06 Feb. 2015
Verslag gelezen: 498
Totaal aantal bezoekers 14780

Voorgaande reizen:

29 Januari 2015 - 23 April 2015

To Paramaribo

Landen bezocht: